הדרך הטובה לשווק מוצר

הדרך הטובה לשווק מוצר

תחום השיווק מכיל בתוכו המון תחומים ואפשרויות הפרסום בימינו הם חסרי גבולות . אם ניקח את כל נושא השיווק והפרסום ניתן לחלק אותו לשני אפיקי שיווק עיקריים :

שיווק מוצר ממוקד ושיווק לא ממוקד.

בשיווק לא ממוקד הכוונה היא בשלטי חוצות , פרסומות בעיתונים גדולים ומקומונים וכדומה .

שיווק ממוקד – פרסום לפי פילוח קהל יעד. פרסום ושיווק של מוצרים כאלו ניתן לראות בכל ערוצי המדיה , כגון רשתות חברתיות וערוצי טלוויזיה ורדיו . דוגמא טובה לפרסום ממוקד בערוץ טלוויזיה – קחו למשל תכנית ספורט המשדרת משחק כדורגל – הרי ידוע שרוב הצופים יהיו גברים ולכן רוב הפרסומות לאותה רצועת תוכן תהיה מותאמת לגברים – מכוניות ספורט , סכיני גילוח , ועוד מוצרים גבריים בהתאמה .

דוגמא נוספת לקידום ממוקד – פרסום בגוגל או בפייסבוק שפלטפורמת הפרסום שלהן מאפשרת לכם לבחור באופן מוחלט ומדויק את קהל היעד שלכם לפי פילוח של גיל , מין , אינטרסים , שפה אזור מגורים , סטטוס אישי ועוד המון אפשרויות .

במאמר זה אתמקד דווקא בשיווק הלא ממוקד על מנת להראות לכם כיצד ניתן למתג מוצר באמצעות שטחי פרסום ניידים – בני אדם . נכון זה נשמע לכם קצת מופרך, אך האם שמתם לב מה רשום על החולצה של האיש או הגברת היושבת לידכם באוטובוס או במסעדה לדוגמא ? בדיוק !

פרסום באמצעות אביזרי לבוש וביגוד הוא פרסום לא ממוקד,  אבל השוני העיקרי הוא שפה ההוצאה שלכם לא תלויה בהשכרת שטח פרסום למוצר שלכם , אלא בהדפסת שם המוצר שלכם או הלוגו על בגד או אביזר אופנתי כגון תיק או צמיד יד , הדפסה על חולצות, ועוד מגוון רחב של מוצרי פרסום. את אותו מוצר אתם יכולים לשווק בחנויות אפילו בחינם – וזאת על מנת לתת ללוגו שלכם להראות ע"י הקהל הרחב .

ישנם כיום מספר רב של בתי דפוס להדפסה על חולצות ואתרים לייבוא מוצרי שיווק שיכולים לכם את כל הדרוש ליצירת המותג שלכם לכל מטרה.

דבר נוסף שחשוב לזכור –  אחידות ויזואלית של המותג. למה הכוונה ? כשאתם יוצרים לוגו , יש לקחת בחשבון מהו גוון הצבע העיקרי , סוג הפונט של הלוגו, ועוד נושאים עיצובים  וזאת על מנת ליצור זיכרון מובנה של שם העסק שלכם בקהל הרחב וליצור מצב שהרעיון שלכם , המותג – העסק שלכם  , ייצרב בתודעה בבהייה של שבריר של שניה כאשר מישהו מביט בלוגו