למה כדאי לתקן את הסלולרי עם חנות לתיקון פלאפונים ולא בעצמך?

מכירים את הרגע הזה שהאייפון שלכם מחליק לכם מהיד מגובה של פחות מ5 ס"מ מהרצפה ואתם מתפללים תפילה עמוקה לאלוהי האייפון ש"בבקשה לא יקרה לו כלום!" אבל איכשהו תמיד אתם מגלים שהוא נפל על הפינה האולטימטיבית שחייבת ליצור נזק מתסכל?

זה הרגע שאתם מתחילים להיכנס לקונפליקט עם עצמכם ותוהים "האם כדאי לי לתקן את המכשיר או לרכוש חדש?" ואז תובנה מכה בכם ואתם נזכרים שראיתם איזשהו סרטון מגניב שמסביר בדיוק איך לתקן את התקלה שקרתה לכם בזה הרגע…

כידוע לכם, היום קיימות המון חנויות ומעבדות המספקות שירות תיקונים למכשירי סלולר, חלקם זולים, חלקם אינם זולים, אך עדיין האופציה נגישה לכם בכל רגע נתון. אך עם זאת ישנם גם לא מעט מדריכים וסרטונים ברחבי הרשת אשר יסייעו לכם לפתור תקלות במכשיר הסלולרי הפרטי שלכם בעצמכם.

במאמר הבא אני אסביר לכם למה כדאי ולא כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם.

אז למה כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם?

  1. חיסכון בכסף – כל אחד היה מעדיף לשלם 50% פחות מההוצאות הלא מתוכננות
  2. ללמוד משהו חדש – למה לא? אני יכול לעשות כל דבר אם רק ארצה
  3. זה כיף – הידיעה שהצלחתי גם לחסוך וגם ללמוד משהו חדש כ"כ כיפית ומעשירה
  4. חסכון בזמן – אעשה זאת בזמן הפנוי שלי ולא אהיה כפוף ללו"ז של מישהו אחר

למעשה, אלו הסיבות למה כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם אך כנראה שאלו הם גם המחשבות שלכם כאשר אתם מחפשים את הכדאיות של דבר מסוים שאינכם מבינים בו. עכשיו, בהמון סיטואציות דומות הייתי אומר שהגישה הזו באמת טובה ואף רצויה ואפילו אוסיף ואומר שגם בסיטואציה הנ"ל הגישה הזו באמת טובה ומעשירה אך בשל ניסיוני והיכרותי האישית זה קצת רחוק מהמציאות ואתם עלולים למצוא עצמכם גורמים לנזק בלתי הפיך למכשיר הסלולרי שלכם ואף מתחרטים על שבכלל התחלתם את התהליך בעצמכם ולאו דווקא מהצד הכלכלי של הדבר, אלא מהצד הטכני של הדבר, שקיים סיכוי גבוה שאתם תאבדו את התכנים שצברתם במהלך הזמן שנהניתם מהמכשיר שלכם כגון תמונות, שירים, וידאו ועוד זיכרונות כאלו או אחרים.

לכן עכשיו אסביר לכם למה לא כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם:

  1. חיסכון בכסף – אולי קיימת אפשרות שבאמת תמצאו היכן לרכוש את חלק החילוף לו אתם זקוקים ומבחינת המחיר זה נראה לכם שווה, אך במציאות הדבר שונה בתכליתו. לרוב אם אינכם נותני שירות בתחום מסוים סביר להניח שספקים או יבואנים לא יטרחו לספק לכם שירות מיוחד, מכיוון שאתם בכל מקרה לא תחזרו לרכוש ממנו שוב מה גם שהם לא ימהרו למכור לכם פריט בודד, וגם אם כן, סביר להניח שתקבלו מוצר באיכות ירודה, מהסיבה הפשוטה שאינכם יודעים לזהות את טיבו של מוצר ספציפי מאחר ואינכם משויכים לתחום שירות זה.
  2. ללמוד משהו חדש – זה באמת גישה חיובית לחיים, אבל אני חייב להיות כנה אתכם ולומר לכם שלגשת ללמוד משהו חדש רק בגלל שאתם מנסים לחסוך עוד קצת בהוצאות, לא יעבוד לטובתכם ואף יעבוד לרעתכם. אני לא אומר שזה בלתי אפשרי אבל מכיוון שמדובר בנושא ספציפי כמו תיקון מכשיר סלולרי, שזה באמת נושא מורכב, אתם עלולים לגרום לתקלות שאפילו לא יעלו בדמיונכם, פרוע ככל שיהיה.
  3. זה כיף – אין מה לומר זה באמת כיף לצלוח אתגר שהצבתם לעצמכם ולהתגאות! אבל באמת שלא כיף לגלות שלא צלחתם את האתגר ואפילו פחות כיף לגלות שלא רק שלא צלחתם את האתגר אלא גרמתם לנזק בלתי הפיך ולא רק שהפסדתם את הזמן והכסף היקר שלכם אלא הפסדתם את הזיכרונות והקבצים שצברתם מזה זמן רב. לפעמים עדיף להכיר בהוצאות מאשר להפסיד הרבה יותר.
  4. חיסכון בזמן – נושא החיסכון בזמן אינו מדויק ואסביר, אם אין לכם ניסיון, גם אם נגיד ואתם סוג של גאונים והצלחתם פחות או יותר להבין איך לצלוח את המשימה, עדיין ייקח לכם פי 3 יותר זמן מאשר לטכנאי מנוסה. נוסיף לכך את זמן הלמידה של הפרויקט ונוסיף את הריצות לספקים במידה וכן הסכימו למכור לכם, או לחלופין זמן ההמתנה שחיכיתם שחלק החילוף יגיע בדואר מסין ולכל זאת נוסיף את האפשרות שקיימת סבירות גבוהה שתרכשו מוצר באיכות ירודה ובסוף גם המוצר לא יחזיק מעמד ולכו עכשיו תסבירו את זה למי שמכר לכם, שבטוח יאשים אתכם שאתם לא יודעים את העבודה ולכן המוצר תקול.

אז כמו שבטח כבר הבנתם אני יכול להמשיך לכתוב עוד שעות על גבי שעות ולהסביר לכם למה לא כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם ולהסביר לכם למה חנות לתיקון פלאפונים עדיפה ברוב המקרים.

לא חסר נותני שירות אמינים ומקצועיים בשוק ולא מעט כאלה שהמחיר שלהם גם צודק וכדאי.

*נקודה להבהרה אם אתם מאמינים שאתם יכולים, פשוט תעשו את זה. אני באופן אישי מאחל לכם הצלחה בכל אתגר שתציבו לעצמכם ואפילו שאני ממליץ לכם לא לעשות זאת בעצמכם אך עדיין קיימת בכם האמונה זה שווה את שכר הלימוד.

בהצלחה!